Het aanmeldproces

Uw kind aanmelden bij Logeerhuis Kristal gaat volgens onderstaande stappen.

Telefonische kennismaking

Als u laat weten interesse te hebben, plannen we een telefonisch kennismakingsgesprek. In dit gesprek kunt u alles vragen wat u wilt weten en kunt ons wat vertellen over uw kind.

Aanmeldingsformulier

U vult het aanmeldingsformulier in. Als u het aanmeldingsformulier ondertekent, gaat u ook akkoord met de algemene voorwaarden en het privacy beleid.

Wij verwerken uw aanmelding, beoordelen of uw kind voldoet aan de plaatsingscriteria en bekijken in welke groep uw kind het beste past. We sturen u binnen twee weken een reactie.

Doorverwijzing

U vraagt een doorverwijzing aan. Dat kan bij uw huisarts, jeugdarts of zorginstelling. Alleen met een doorverwijzing kunnen wij daarna een beschikking aanvragen bij de gemeente, zodat de zorg vergoed wordt.

Kennismaking en intake

Als uw kind al op korte termijn in ons logeerhuis kan komen, plannen we binnen twee weken een zogenaamd intakegesprek bij Kristal. Het doel is dat u de sfeer van het logeerhuis kunt proeven en wij alle informatie krijgen die nodig is.

Een kennismaking en intake worden (als uw kind op korte termijn geplaatst kan worden) binnen twee weken gepland. Wij geven u graag een rondleiding, zodat u de sfeer van Logeerhuis Kristal kunt proeven. Daarnaast is een onderdeel van de intake het inventariseren van de individuele risico’s van het kind, de risicotaxatie.

Wachtlijst

Als er op de groep waar uw kind in geplaatst kan worden op dit moment nog geen plek is, kunt u uw kind op een wachtlijst laten plaatsen.

Opstellen zorgplan en tekenen zorgovereenkomst

Als uw kind geplaatst kan worden, stellen we samen met de (pleeg)ouders of wettelijk vertegenwoordigers een zorgovereenkomst op. In deze overeenkomst staan de afspraken die gemaakt zijn over de invulling van de zorg en aan welke doelen er wordt gewerkt.

Kosten

Logeerhuis Kristal heeft een contract afgesloten met de gemeente waardoor de zorg volledig wordt vergoed. Hier vallen de volgende gemeentes onder: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard, Waddinxveen en Zuidplas.

Na de aanmelding

Wennen

De eerste keer dat uw kind in het logeerhuis verblijft zal dit één dag of nacht zijn. Dat doen we om uw kind de gelegenheid te geven te wennen aan de nieuwe omgeving.

Evaluaties

Wij vinden formele evaluatiemomenten belangrijk. Die formele momenten zorgen ervoor dat we sowieso met enige regelmaat in gesprek gaan met elkaar. Het zorgplan evalueren we elke zes tot twaalf maanden. We nodigen u op dat moment uit voor een evaluatiegesprek.

Nog belangrijker vinden wij de informele contactmomenten. We vertellen u aan het einde van het weekend graag hoe het ging met uw kind. Is het niet mondeling, dan wel in een e-mail. 

Klachtenprocedure

Wij nemen de zorg voor uw kind serieus en voeren die zorg zorgvuldig en zo goed mogelijk uit. Wij horen het graag meteen van u als er iets is waar u blij mee bent, of waar u vragen of zorgen over hebt. En als dat nodig is, plannen we een gesprek. Als u een klacht heeft, willen wij uw klacht zorgvuldig behandelen en daarom hebben wij  een heldere en duidelijke klachtenprocedure.

Afronding

Als, om welke reden dan ook, het logeren bij Logeerhuis Kristal stopt, nodigen we u ook uit voor een eindgesprek.

“De aanmeldingsprocedure geeft meteen een goed beeld van logeerhuis Kristal. Persoonlijk, ontspannen en professioneel.”

Neem vrijblijvend contact op

We helpen u graag verder